Akyazı Şirket Kültürünü Ofis Tasarımıyla Geliştirin

Akyazı Çalışanların bir çoğu evlerinden çok ofislerinde zaman geçiriyorlar. Sabah girip akşam çıkıyorlar ve hayatlarını aynı ortamda; dört duvar arasında yaşıyorlar. Ofislerin tasarımı da bu yüzden önem kazanıyor.

Çalışanların bir çoğu evlerinden çok ofislerinde zaman geçiriyorlar. Sabah girip akşam çıkıyorlar ve hayatlarını aynı ortamda; dört duvar arasında yaşıyorlar. Ofislerin tasarımı da bu yüzden önem kazanıyor. Çalışanların rahat etmesini sağlamak ve mutluluklarıyla birlikte verimliliklerini arttırmak amacıyla ofis tasarımları firmaların yeni gündemleri haline geliyor. Yapılan araştırmalara göre mutlu çalışanların üretkenliği %30 oranında artıyor. Çalışanlar ofiste rahat ve konforlu olduklarında satış oranları ise %37 oranında yükseliyor.

Ofis ortamının tasarımının dikkatle yapılması gerektiğinin tek göstergesi artan verimlilik değil. Bazı ofis ortamları dikkat dağıtıcı olabiliyor. Dikkati dağılan çalışanın yeniden odaklanma süresinin yaklaşık 23 dakika olduğu gerçeği düşünüldüğünde ofis tasarımlarının önemi bir kat daha iyi anlaşılıyor. Ofis tasarımını iyileştirerek çalışanların verimliliğini arttırmak, onları mutlu etmek ve aynı zamanda şirket kültürünü ileriye taşımak mümkün olabilir.

Nasıl mı?

Ofis Ortamını Gözden Geçirin

Şirket kültürünüzü ileriye taşımak için ofis tasarımını değiştirmek istiyorsanız öncelikle temel unsurlardan başlayın. İlk olarak ortamdaki gürültüyü azaltın. Arka planda yüksek gürültü olan ofislerde çalışanların dikkatleri dağılır ve verimlilikleri düşer. İnsanların %99’luk bir kesiminin gürültülü ortamlarda konsantrasyonlarının bozulduğu bilinen bir gerçektir. Gürültüyü azalttıktan sonra ortam sıcaklığını düzenleyin. Kış aylarında çok sıcak, yaz aylarında çok soğuk ofisler çalışanların hastalanmasına davetiye çıkarır. Ortam ısısının ideal derecelerde kalmasını sağlayın. Sonrasında ise sıra temizlikte! Temiz ve düzenli ortamlarda çalışmak hem daha eğlenceli hem de verimli hale gelecektir.

Ofis Ortamını Ayrıntılı Bir Şekilde Değerlendirin

Bir sonraki aşamada ofis içinde ve hatta sosyal alanlarda detaylara yoğunlaşmalısınız. Çalışanların kullandıkları mobilyalardan, masalar arasındaki mesafeye kadar tüm detayları gözden geçirmelisiniz. Her firmanın uyguladığı ofis tasarımı aynı olmak zorunda değildir. Faaliyet gösterilen sektör, firmanın vizyonu ve şirket kültürü tasarım farklılıklarına yol açabilir. Bu nedenle her firmanın kendi için en ideal olan ofis tasarımını çalışanlarını gözlemleyerek keşfetmesi gerekir.

İşbirliğini Destekleyin

Çalışanların bireysel olarak çalışmasının uygun olacağı sektörler vardır, ancak problem çözümüne odaklanan bir görev tanımı varsa çalışanların ekip şeklinde oturtulmasının sağlanması gerekir. Aralarındaki işbirliğini arttıran bir oturma düzeni motivasyonlarıyla birlikte verimliliklerini de arttıracaktır. Ekip içinde tatlı bir rekabet ve sağlıklı iletişim oluşursa bu durumda yüzü en çok gülen firma yetkilileri olacaktır.

Temalı Sosyalleşme Alanları Yaratın

Gün boyu çalışan ve biraz kafasını dağıtmak için molaya çıkan personellerin yaratıcılığını hızlı bir şekilde arttırmak istiyorsanız özel temalı dinlenme alanları oluşturun. Dikkatlerini işten uzaklaştırın ve kısıtlı zaman dilimlerinde farklı bir atmosfere girmelerini sağlayın. Çalışanların beraber vakit geçirmelerini, beyin fırtınası yapmalarını ve bu esnada da eğlenmelerini sağlayabilirseniz iş verimliliğinin yükseldiğine tanıklık edebilirsiniz. Çalışanlarınızın profili ve cinsiyeti tema belirlerken en büyük yol göstericiniz olacaktır. Mesela çalışanlarınızın tamamı erkekse oyun oynayabilecekleri bir oda tüm havalarını değiştirecektir; personellerinizin tamamı kadınsa spor yapabilecekleri ya da televizyon izleyebilecekleri bir dinlenme alanı onları çok mutlu edecektir. Çalışanlarınız kadın ve erkeklerden oluşuyorsa tema belirlemeden önce küçük bir anket düzenleyebilirsiniz. Böylece onların görüşlerine önem verdiğinizi de belli etmiş olursunuz.

Çalışanlarınıza Sorun

Şirket kültürünüzün dürüstlük ve şeffaflığa dayanmasını istiyorsanız çalışanlarınızın ofis ortamı ile ilgili fikirlerini alın. Kendilerini nasıl hissettikleri, sevdikleri ya da rahatsız oldukları şeyleri öğrenin. Aynı zamanda önerilerini ve hayallerini de sorgulayın. SnackNation tarafından yapılan bir araştırma çalışanların fikirlerinin alınmasının şirkete duyulan bağlılığı arttırdığını ortaya koymuştur. Çalışanlarınızı değerli hissettirmek için yaptıklarınız; onlara mutluluk size ise iş verimliliği olarak geri dönecektir.

Kaynak

Paylaş ve Yorum Yap